Thursday, April 24, 2014

You are here: Home > Kata-kata hikmah > Mutiara Kata, Madah Kata, Kata-Kata Hikmah

Mutiara Kata, Madah Kata, Kata-Kata Hikmah

by Cahaya Purnama

mutiara-kata-madah-kata-kata-hikmah

MADAH KATA

 “Orang baik jarang mengaku jahat, tapi orang jahat seronok mengaku baik.”

“Kalau kita berjaya memotivasi diri sendiri, itu hebat, tetapi andainya kita boleh menjadikan orang lain seperti kita, itu baru hebat sangat.”

“Tak mampu buat semua jangan tinggal semua.”

“Jangan fikirkan yang sedap saja, kadang-kadang kita kena juga telan yang pahit sebab kadang-kadang yang pahit itu ubat sedang yang sedap itu racun.”

“Tengok awan usah terlupa pada bumi yang dipijak.”

“Air mata untuk kekasih, untuk sedih dan untuk rasa pedih, tentu lebih berharga air mata tatkala gembira, berjaya dan ternama.”

“Bila kapal besar lalu, perahu kecil tentu terbuai ombak.”

“Berubah itu mungkin mudah, tapi kekal dengan perubahan yang dibuat itu mungkin payah.”

“Lebih baik memandai-mandai daripada langsung tak pandai.”

“Lantaran adanya wanita, alam menjadi indah, lantaran adanya lelaki dunia menjadi sempurna. Lantaran adanya lelaki dan wanita terkadang sempurnalah suatu kelemahan di sebalik suatu kekuatan”.

“Kaya di mata orang belum tentu kaya di mata sendiri.”

“Kaya itu bukan sahaja kerana wang, boleh jadi kaya hutang, kaya anak, kaya musuh atau kaya perasaan.”

“Biar tak kaya harta tapi kaya budi, biar hanya kata-kata, kadang-kadang itu lebih bererti.”

“Bercakap itu lebih baik daripada diam, tapi diam itu lebih baik daripada bercakap perkara yang merapu.”

“Cinta agung biasanya berjalan dengan penuh berliku.”

“Yang ada, yang banyaknya orang yang berkokok banyak, buatnya sikit, canangnya lebih.”

“Jangan cakap je, tapi buat, jangan buat je langsung tak bercakap.”

“Baju cantik hanya sesuai untuk orang yang kemas.”

“Sesungguhnya hajat,impian,cita-cita yang diimpikan adalah doa yang panjang dan berterusan yang sentiasa dipanjatkan pada-NYA.”

“Berkahwinlah kamu tatkala kamu benar-benar telah bersedia untuk digelar suami, isteri, ibu, ayah.”

“Biar azab kurang makan daripada azab terlebih makan.”

“Usahkan bulan, kalau nak matahari pun sanggup didekati. Usahkan badan sendiri, kalau tak nak dibiarkan berdaki.”

“Harimau yang mengaum itu tak makan orang, tapi kalau sebulan tak makan dibahamnya juga.”

“Bertenang itu kepintaran, kelam-kabut itu kebonggokan.”

“Tanpa mulut lidah tak berfungsi, tanpa lidah mulut tak bererti.”

“Kalau nak tahu kita ni pendek ke tinggi, tengoklah orang yang lebih pendek, tentu kita nampak tinggi.”

“Keji itu ibarat baja, makin ditabur makin subur.”

“Memuji sorang sama sorang itu ampu namanya, mengeji di khalayak ramai tu cabaran namanya, sebab itu pujian adalah racun, cacian adalah penawar.”

“Jiwa yang tenang datang dari kehidupan yang tenang.”

“Orang tak hairan kita boleh buat majlis kahwin tiga hari tiga malam, tapi orang jadi hairan apa pasal tak pandai layan.”

“Kalau kita tak dapat buktikan kejayaan kita dalam bentuk benda itu belumlah lagi kejayaan namanya.”

“Kuli batak yang gaji kadang-kadang tak cukup itu lebih mulia daripada tauke besar yang EPF pekerjanya pun dia sapu.”

“Biar cakap sikit tapi bersama bukti; biar tak bercakap buktinya nampak.”

“Biar buruk di mata orang tapi indah di mata TUHAN, tapi tentu lebih bagus kalau indah di mata TUHAN juga indah di mata orang.”

 

“Tak semua yang nampak rugi itu sepanjangnya rugi, kadang-kadang untung menanti di hujung.”

 

“Bercakap itu mudah sebab itu ramai sungguh orang melakukannya, tapi mengumpat itu lebih mudah sebab itu lebih ramai orang melakukannya.”

“Mempertajam kapak seminit itu lebih baik daripada menghayun kapak yang dempak sepanjang hari.”

“Rajin itu ubat, sedang malas itu racun.”

“Sama menolong sama beruntung.”

“Hampir semua kegagalan disebabkan tersalah langkah. Salah langkah bermula daripada tersalah fikir. Tersalah fikir bermula dari gagal mengenal diri.”

 

“Angin selalunya membelai, jarang sekali menghempas, tetapi apabila dia mula menghempas pasti ada yang tidak akan faham lagi makna dibelai.”

 

“Soal bahagia letaknya di hati, justeru jadikan hati cetusan senyum.”

“Usah terlalu hairan melihat pelangi tapi terlebih hairanlah melihat bagaimana kamu berdiri.”

“Biar jadi pintar benar-benar boleh digelar pintar, jangan gelaran saja pintar tapi hapah tak reti.”

“Dare to be different.”

“Biar papa asal bergaya, kalau dah papa macam mana nak bergaya.”

“Kalau boleh ketawa senyumlah juga sebab ketawa bercampur senyum itu memang bahagia.”

“Mari bekerja keras macam saya, jangan bersenang-senang walhal tak senang macam ramai daripada kita.”

“Orang baik terpancar melalui perbuatannya; orang jahat juga terpancar melalui perbuatannya.”

“Bukan cantik saja isunya, tapi kesihatan yang utama. Jaga makan, jaga badan bukan lawa dan hansem saja matlamatnya, tapi kesihatan matlamatnya.”

“Yang penting tindakannya bukan apa yang hanya berlegar di dalam fikirannya.”

“Kerana ada cinta orang boleh berjuang mempertahankan cintanya, tapi kerana ada cinta juga orang boleh berkorban untuk mempamerkan kebodohannya.”

“ Kalau nak buat kerja buat betul-betul, kalau tak nak buat baik tak payah buat.”

“ Kalau kamu nak jahat, jahat betul-betul, biar macam Firaun, baru berbaloi masuk neraka. Kalau setakat tipu orang seratus dua lebih baik jadi baik betul-betul, sebab balasannya Syurga.”

“ Bukan semua yang manis itu manis adakalanya di hujung lidah ia manis di hujung tekak menjadi pahit.”

Incoming search :

madah cinta ringkas,ayat sedih dan kecewa,kata mutiara untuk wanita solehah,ayat sedih untuk sahabat,madah islam,ucapan hari lahir dalam islam,ucapan hari lahir islam,ucapan selamat hari lahir dalam islam,madah pagi,ayat pagi,ayat motivasi pagi,ucapan hari lahir untuk anak,ayat cinta islam pendek,kata ucapan selamat pagi islami lengkap,madah cinta sedih,ayat sedih perpisahan,madah kehidupan,kata kata semangat,madah nasihat,madah kata,ucapan hari lahir untuk suami,kata kata hikmah,madah cinta islam,ucapan selamat hari jadi islamik,ayat selamat petang,kata madah,ucapan hari bapa 2013,contoh kata kata mutiara untuk suami tercinta,ayat kecewa dengan kekasih,ucapan selamat hari jadi dalam islam,kata kata petang,ayat ucapan selamat malam,madah nasihat agama,ayat madah,madah sedih,ayat pagi yang indah,ayat indah islam,madah pujangga,ayat cinta islam untuk kekasih,ucapan selamat hari lahir cara islam,mutiara kata wanita solehah,kata ringkas tapi bermakna,kata mutiara wanita solehah,madah indah,ayat islam ringkas,madah untuk suami,ucapan hari jadi islamik,ucapan hari lahir untuk anak perempuan,ayat kawan makan kawan,madah selamat pagi,madah ucapan selamat pagi,ucapan ulangtahun perkahwinan islam,kata kata hikmah islam,madah cinta untuk kekasih,madah islam bergambar,mutiara kata islam,ayat islamik ringkas,ayat islam indah,ayat kecewa,Kata2 hikmah,ucapan hari lahir untuk anak lelaki,ayat kecewa dalam hidup,ayat cinta pendek,kata-kata ucapan hari bapa,madah selamat malam,madah cinta islamik,ayat nasihat untuk kekasih,ayat makan dalam,madah cinta untuk suami,ayat selamat malam,ayat cinta islam,kata kata nasihat islam,kata mutiara wanita soleha,ayat indah untuk sahabat,madah pagi yang indah,ucapan hari jadi untuk anak,ayat islamik pendek,kata kata bulan purnama,kata bijak untuk wanita soleha,contoh ucapan hari lahir dalam islam,ayat pagi hari,ayat manis persahabatan,ayat ringkas tapi penuh makna,madah kehidupan dalam islam,ayat sedih pendek,ayat pendek penuh makna,ucapan hari jadi mengikut islam,kawan makan kawan ayat,kata kata madah,ayat madah kehidupan,madah malam,madah cinta dalam islam,ucapan hari bapa terbaik,kata kata lawak selamat malam,madah pujangga islam,mutiara kata suami isteri,ucapan selamat pagi malaysia,kata kata hikmah dan nasihat,ayat makan hati,ayat penuh makna,ayat manis untuk sahabat,ayat madah cinta,ayat kecewa dengan kawan,kata kata ringkas tapi bermakna,kata mutiara istri solehah,ucapan selamat malam dalam islam,madah sahabat,madah buat suami,kata mutiara untuk anak yang baru lahir,ayat cinta sedih pendek,madah untuk sahabat,ucapan ulangtahun perkahwinan dalam islam,kata kata hikmah pendek,ayat ayat indah islam,ayat ayat sedih islam,ayat agama lawak,kata nasihat pendek,kata petang,ucapan untuk suami sempena ulangtahun perkahwinan,mutiara kata wanita solehah lengkap,ucapan hari jadi untuk anak perempuan,kata-kata hikmah,madah islamik,kata hikmah pendek,ayat ayat madah,ayat cinta islami,ayat ringkas,kata mutiara buat istri soleha,kata kata nasihat,madah agama,madah pujangga lawak,ayat kecewa dengan suami,ayat-ayat sedih untuk sahabat,ayat ayat islam yang indah,Kata kata selamat petang,kata mutiara untuk bayi baru lahir,madah kehidupan islam,kata-kata hikmah islam,ucapan hari lahir untuk isteri,Ucapan hari lahir,mutiara kata lawak,ayat untuk kawan makan kawan,madah motivasi,kata nasehat singkat,kata kata indah tunangan,ucapan ulangtahun perkahwinan,ucapan hari jadi untuk kawan baik,ucapan hari jadi untuk anak lelaki,ucapan perpisahan untuk rakan sekerja,ucapan selamat tinggal rakan sekerja,ucapan hari lahir untuk kekasih perempuan,madah kecewa,kata-kata petang yang indah,ayat islam yang indah,ayat sedih untuk ibu,kata mutiara bulan purnama,kata nasihat terbaik,kata kata kawan makan kawan,kata kata lawak nasihat,ucapan selamat hari bapa 2013,ucapan selamat hari lahir,mutiara kata ringkas,kata kata doa sedih,kata kata hikmah wanita solehah,Kata bijak malaysia,cara kata mutiara cinta dalam bahasa arab,ayat cinta sedih untuk lelaki,ucapan hari lahir anak perempuan,kata bijak wanita soleha,kad ucapan selamat pagi,kata bijak tentang hutang,ayat madah pujangga,ucapan hari lahir untuk kekasih lelaki,ucapan selamat petang,ucapan selamat hari lahir untuk anak,ucapan hari lahir untuk suami tersayang,hikmah malam,Madah gembira,ayat sambut ramadhan,ayat ringkas tapi bermakna,ayat bahagia untuk kekasih,ayat petang,madah untuk isteri,kata kata nasihat agama,kata mutiara islam singkat,ucapan selamat tinggal dalam islam,ucapan selamat hari jadi untuk anak perempuan,ucapan selamat hari jadi untuk anak lelaki,ayat ayat pagi,ayat sedih untuk kekasih,ayat untuk sahabat yang jahat,madah pujangga sedih,kata2 madah,koleksi ayat sedih terbaru,Madah lawak,ucapan hari lahir islamik,kata kata hikmah islam ringkas,ayat sedih untuk ibu bapa,ayat manis untuk perempuan,ayat ayat gembira,ayat indah dalam islam,ayat sedih hari raya,ucapan hari bapa untuk suami,ucapan hari bapa dari isteri,ucapan hari lahir islami,ucapan perpisahan rakan sekerja,madah sedih kehidupan,kata-kata lawak tapi bermakna,kata kata nasihat untuk wanita,kata kata hari lahir,kata bulan purnama,kata hikmah islam terbaik,Madah cinta,ucapan hari lahir untuk sahabat dalam islam,ucapan hari jadi dalam islam,madah suami isteri,ucapan selamat malam cara islam,ucapan ulangtahun perkahwinan untuk suami,madah cinta pendek,Madah pendek,madah pujangga melayu,madah islam itu indah,madah petang,Kata2 gembira,ayat islamik indah,kata kata bijak wanita solehah,kata kata hikmah untuk wanita solehah,hikmah pagi islami,kata kata mutiara wanita soleha,kata kata ucapan selamat petang,kata kata wanita solehah,kata mutiara pendek,Kata nasehat pendek,ayat indah,ayat hikmah pendek,ayat sedih untuk suami,ayat2 indah islam,ayat pendek sedih,contoh kad ucapan hari raya romantis,ucapan ulangtahun perkahwinan buat suami,kata-kata rindu untuk suami tercinta,kata kata hikmah sempena ramadhan,kata bijak wanita solehah,ucapan selamat hari lahir untuk suami,kata mutiara untuk istri soleha,kata nasihat,kata mutiara untuk wanita soleha,kata kata memuji,ayat kecewa pendek,ayat nasihat lucu,ayat mutiara kata,koleksi madah cinta sedih,madah pujangga cinta islam,madah pujangga nasihat,kata-kata nasihat,kata2 nasihat agama,madah hikmah,kad ucapan selamat malam,kata kata hari jadi,kata kata cahaya hati,mutiara kata untuk suami,ayat puitis islam,ayat selamat pagi,ayat terindah,ayat bermakna,ayat madah sedih,ayat nasihat lawak,ayat madah islam,kata kata hikmah motivasi,kata bijak pendek,kata kata bijak melayu,kata mutiara malaysia,madah ringkas,madah kawan makan kawan,kata-kata hikmah pendek,ucapan selamat hari ayah,ucapan hari jadi untuk suami,ucapan hari lahir untuk istri,ucapan hari bapa dalam islam,ucapan ulang tahun perkahwinan untuk suami,mutiara hikmah,ucapan hari lahir untuk isteri tersayang,kata kata pujangga lawak,kata kata mutiara wanita solehah,ayat indah kehidupan,ayat ayat indah,ayat-ayat indah islam,ayat terindah buat sahabat,ayat sedih kematian,kata hikmah ringkas,kata bijak melayu,kata bijak istri soleha,kata-kata hikmah untuk persaraan,madah indah kehidupan,kata-kata madah,madah semangat,madah indah selamat malam,ayat cinta islamik,ayat hari jadi,ayat pendek bermakna,ucapan ringkas hari jadi,ucapan selamat hari bapa untuk suami,ucapan selamat hari lahir islam,mutiara hikmah pagi,madah untuk istri,pantun untuk hari jururawat,kata motivasi petang,kata kata wanita soleha,kata kata indah wanita soleha,kata kata makan hati,kata bijak bulan purnama,kata hikmah perkahwinan,kata kata gembira,Kata kata cahaya,kata hikmah,ucapan hari jadi islam,selamat hari lahir dalam islam,ucapan selamat malam yang ringkas,madah kecewa untuk suami,madah nasihat islam,madah cinta buat suami,madah bulan ramadhan,kata-kata cahaya hati,kata-kata hari lahir islam,kata-kata indah sempena bulan ramadhan,ayat manis untuk suami,ayat nasihat fb,ayat cinta untuk kekasih perempuan,kata mutiara melayu,kata kata nasihat pendek,kata pendek penuh makna,kata mutiara bahasa melayu,kata mutiara bahasa malaysia,kata-kata hikmah untuk pengantin baru,kata-kata hikmah sempena bulan ramadhan,madah,madah bergambar,madah cinta kecewa,kata-kata ucapan selamat hari bapa,madah sedih cinta,madah lucu,ucapan hari jadi untuk ayah,Pujangga islam,ucapan selamat berjaya,madah untuk anak,ayat selamat malam untuk kawan,ayat pendek tapi bermakna,ayat untuk istri tercinta,ayat untuk kawan jahat,ayat2 pujangga,ayat2 indah,ayat kecewa dalam kehidupan,ayat ayat islamik,ayat ayat sedih perpisahan,ayat pendek islamik,ayat sedih islam,madah madah cinta sedih,madah ramadhan,madah motivasi diri,madah sedih buat sahabat,madah hari jadi,madah di pagi hari,kata-kata sempena hari lahir,kad ucapan hari lahir untuk suami,kata bijak bahasa malaysia,Kata kata untuk kawan makan kawan,kata mutiara istri soleha,kata nasihat untuk suami,kata kata senang gembira,madah untuk ibu,madah ulangtahun perkahwinan,mutiara kata cinta lawak,ucapan selamat malam islam,Ucapan selamat malam lawak,puisi agama islam pendek,ucapan selamat hari lahir untuk anak perempuan,ucapan selamat hari lahir mengikut islam,puisi petang yang indah,ucapan selamat pagi dalam islam,mutiara kata hari lahir,mutiara kata islam perkahwinan,mutiara kata sempena hari raya aidilfitri,ucapan perkahwinan dalam islam,ucapan hari lahir buat suami,ucapan hari lahir untuk suami dalam islam,ucapan hari raya untuk kekasih tercinta,puisi agama islam singkat,kata bijak hutang,kata hikmah hari lahir,kata kata hikmah ringkas,doa untuk suami yang sedang bekerja,ayat romantik ringkas,ayat madah lawak,ayat pujangga islam,ayat pujangga cinta,ayat perpisahan untuk guru,kata-kata mutiara wanita soleha,madah pujangga cinta,madah rindu buat kekasih yang jauh,madah pujangga perpisahan,kata wanita soleha,kata kata hikmat untuk guru,kata kata memuji seseorang,kata kata memuji orang,kata kata untuk pengantin baru,kata lawak nasihat,kata madah pujangga,ayat pujangga cinta islami,ayat puitis cinta islam,ayat nak ucap selamat malam,ayat motivasi ketika sedih,ayat malam yang indah,ayat sedih islamik,ayat untuk guru,ayat ucapan selamat petang,ayat kecewa dengan sahabat,ayat cinta untuk suami,ayat bijak pandai,ayat cinta sempena ulangtahun perkahwinan,ayat ayat ringkas,ayat ayat terindah,ayat ayat selamat petang,contoh ucapan selamat hari jadi untuk anak perempuan,madah untuk suami tercinta,mutiara hikmah pagi hari,Madah untuk kekasih,madah untuk lelaki,sajak perpisahan rakan sekerja,ungkapan menarik dalam islam,ucapan hari ibu sedih,ucapan hari jadi isteri,nasehat pagi islami,mutiara kata motivasi,nasihat untuk kekasih,ucapan selamat hari jadi untuk kawan baik,kadang kadang diam lebih baik,kata cahaya,kata bijak untuk istri sholehah,kata bijak untuk orang jahat,kata kata bijak pandai,hutang budi kepada ibu bapa,hutang budi pada guru,kata wanita solehah,kata-kata indah sempena ulangtahun perkahwinan,madah perkahwinan islam,madah nasihat english,madah indah untuk sahabat,madah pujangga kehidupan,madah sedih untuk kekasih,madah madah islam,kata2 hikmah ringkas,madah buat isteri tersayang,madah bulan puasa,madah hari raya aidilfitri,madah perpisahan untuk sahabat,madah isteri untuk suami,madah ramadhan 2013,kata-kata nasihat ringkas,kata-kata petang,kata-kata indah untuk hari bapa,kata-kata hikmah tentang rezeki,ucapan ringkas selamat hari raya,ucapan selamat hari lahir yang terbaik,motivasi pagi,mutiara petang,mutiara kata untuk suami isteri,nasihat untuk kawan yang jahat,ucapan hari lahir mengikut islam,ucapan hari lahir untuk ayah,ucapan hari lahir buat anak lelaki,ucapan hari raya untuk suami,kata malam singkat,kata kata ringkas,kata kata sempena bulan ramadhan,kata kata sedih untuk suami,kata kata sempena hari lahir,kata kata nasihat lawak,ayat sedih terbaru,ayat romantik pendek,ayat sempena bulan ramadhan,ayat sedih untuk perempuan,contoh ayat gembira,ayat cinta sedih untuk kekasih,ayat untuk kawan yang jahat,ayat ulang tahun kelahiran,ayat2 madah,ayat-ayat sedih persahabatan,ayat english yang best,hutang budi kepada guru,kad ucapan perpisahan,kad ucapan untuk suami,kad ucapan perpisahan untuk sahabat,kata kangen suami kerja,kata hikmah hari raya aidilfitri,kata bijak wanita sholehah,kata cahaya hati,kata bijak untuk musuh kita,kata kata hikmah lawak,kata kata tentang duit,kata kata memuji wanita,Kata motivasi ringkas,kata mutiara tentang bulan purnama,kata mutiara tentang hutang,kata-kata ramadhan malaysia,kata-kata mutiara sempena bulan ramadhan,madah buat isteri,madah buat suami tercinta,madah keagamaan,madah pagi hari,kata2 bijak malaysia,kata-kata untuk pengantin baru,koleksi ayat cinta pendek,koleksi ayat manis,ucapan harijadi untuk suami,ucapan harijadi untuk isteri,ucapan raya untuk ibu bapa,ucapan selamat hari lahir menurut islam,nasihat pedih,mutiara kata hikmah,mutiara kata perkahwinan,mutiara kata sempena ramadhan,wallpaper ayat nasihat,ucapan untuk bapa,mutiara kata english,motivasi ringkas,madah ucapan selamat malam,ayat kecewa untuk kekasih,ayat madah sahabat,ayat terindah islam,ayat ucapan selamat pagi,ayat memuji wanita,Ayat manis pagi,ayat pujangga sahabat,ayat-ayat pujangga,ayat2 selamat pagi,biar tak kaya harta,contoh kata kata singkat bermakna,ayat ayat agama fb,ayat ayat kecewa,ayat best untuk status facebook,ayat kecewa dalam english,ayat islam untuk kekasih,ayat indah di pagi hari,Doa untuk kekasih dalam bahasa arab,contoh ayat perpisahan untuk kekasih,Ayat Mutiara kehidupan Bahasa Malaysia terbaru,ayat manis english,ayat motivasi lawak,ayat perpisahan yang sedih,ayat yang penuh makna,koleksi ayat nasihat lawak,madah cinta lawak,madah indah islam,madah hari lahir,kata-kata hari lahir,kata-kata hikmah tentang hutang,madah selamat petang,madah inggeris,kata bijak pandai,kata doa singkat,kad ucapan hari jadi untuk suami,kad ucapan hari lahir untuk kekasih,kata mutiara hutang,kata kata madah islam,kata kata mengumpat,kata kata istri solehah,kata kata nasihat untuk suami,kata kata ucapan manis dan indah,Kata kata pujangga islam,kata kata selamat pagi malaysia,ucapan hari lahir terbaik,ucapan hari lahir untuk ibu,ucapan hari lahir untuk diri sendiri,ucapan hari lahir isteri,puisi kata kata madah,ucapan petang,ucapan selamat hari raya untuk suami,mutiara kata nasihat islam,mutiara kata sempena hari lahir,nasihat buat kekasih,mutiara kata kawan makan kawan,ucapan hari ulangtahun perkahwinan,ucapan hari raya aidilfitri yang sedih,ucapan hari raya untuk ibu bapa,madah untuk isteri tersayang,mutiara hikmah malam,madah untuk kawan,ucapan selamat kelahiran bayi dalam bahasa inggris,ucap selamat hari jadi dalam islam,ucapan selamat hari raya sedih,kad ucapan hari jadi untuk kekasih,gambar madah nasihat,hikmah pagi hari,kata hikmah kerja,kata kata hari bapa,kata kata hikmah perkahwinan,ayat-ayat sedih untuk kekasih,ayat islam itu indah,ayat kad raya untuk kekasih,ayat di pagi hari raya,ayat ucap selamat malam,ayat cinta sedih english,ayat cinta makan dalam,ayat ayat islam indah,ayat memuji kekasih,doa istri untuk suami yang sedang bekerja,doa pendek untuk kekasih,madah madah nasihat,madah menyambut puasa,madah buat kekasih,madah air mata,madah buat anak,madah ibu untuk anak,kumpulan doa pagi islam,kata-kata sempena hari bapa,kata-kata sempena ulangtahun perkahwinan,kata-kata hikmat hari raya aidilfitri,kata-kata hikmah tentang duit,kata kata rindu melayu,kata kata mutiara malaysia,kata mutiara tentang wanita soleha,kata motivasi pendek,kata pujangga untuk suami,Kata mutiara untuk orang jahat,kata pujangga tentang wanita,kata mutiara untuk bayi yang baru lahir,kata kata mutiara istri soleha,kata kata ucapan hari lahir untuk suami,kata kata selamat pagi lawak,kata kata islamik,kata kata indah sempena hari bapa,kata kata islam singkat,kata mutiara buat wanita solehah,kata mutiara pendek islami,kata mutiara tentang wanita solehah,kata semangat pagi,ayat ringkas tentang islam,ayat ucap selamat pagi,ayat kecewa english,ayat lawak baru untuk statatus,ayat hari lahir,ayat perpisahan untuk bos,ayat motivasi petang,ayat manis untuk wanita,ayat cinta ringkas,ayat ayat indah english,ayat ayat pujangga,ayat ayat bermakna,ucapan selamat hari lahir untuk anak lelaki,ucapan puitis hari raya aidilfitri,ucapan doa untuk sahabat,ucapan kad raya untuk kekasih,ucapan hari lahir untuk kawan baik,ucapan hari lahir anak,nasihat kawan makan kawan,mutiara kata untuk anak lelaki,madah ucapan selamat hari raya aidilfitri,status buat suami,kata kata bijak wanita sholehah,kata kata hikmah yang pendek,kata bijak istri solehah,kata hikmah untuk pengantin baru,kad raya untuk suami,hikmah pagi,gambar madah cinta,kata-kata hikmah perkahwinan,kata-kata bijak untuk wanita solehah,kata-kata hikmah kawan makan kawan,madah kecewa kehidupan,madah madah indah,madah perkahwinan,madah pujangga lucu,kata-kata sedih dalam bahasa arab,kata-kata mutiara dari guru agama,kata-kata selamat hari ayah,kata-kata selamat petang,kata-kata untuk bayi baru lahir,kata2 hikmah untuk suami,kata-kata hikmah duit,koleksi ayat kecewa,kata-kata penuh hikmah di bulan ramadhan,kata-kata ringkas ramadhan,madah kehidupan lawak,madah perpisahan persahabatan,madah madah kecewa,madah raya untuk ibu in english,madah pengantin baru,mutiara kata sempena aidilfitri,mutiara kata sempena bulan ramadhan,mutiara kata selamat hari guru,mutiara kata madah,ucapan selamat hari jadi dalam bahasa malaysia,ucapan selamat hari lahir untuk kekasih,ucapan selamat ulangtahun perkahwinan,ucapan selamat malam malaysia,ucapan hari lahir untuk sahabat,ucapan hari raya untuk isteri,ucapan hari lahir buat suami tersayang,mutiara kata anak soleh,mutiara kata hari guru,ucapan ulangtahun perkahwinan untuk kawan,ucapan untuk bayi baru lahir,puisi cinta sedih melayu,kata sedih seorang istri,kata kata ucapan hari bapa,kata kata ringkas islam,kata kata sedih di hari raya,kata pujangga singkat,kata nasihat pagi,kata mutiara untuk suami yang sedang bekerja,kata nasehat untuk musuh,kata kata mutiara untuk orang jahat,kata kata petang hari,kata kata kangen anak istri,kata kata madah pujangga,kata kata indah bahasa melayu,ayat ayat petang,ayat best selamat malam,ayat ayat kawan makan kawan,ayat sedih agama,ayat selamat pagi islamik,ayat-ayat sedih dan kecewa,ayat untuk ibu dan ayah,ayat2 kecewa,ayat untuk kawan yang makan kawan,doa pengantin ringkas,ayat pagi yang lucu,ayat cinta untuk kekasih dalam islam,ayat indah untuk wanita,ayat di pagi hari,ayat islamik cinta pendek,contoh kad ucapan untuk suami,kata kata hikmah untuk kawan makan kawan,kata kata hikmah buat suami isteri,download walpaper kata-kata islami,kata hikmah rezeki,kata bijak tentang bulan purnama,kata hari lahir,kata buat orang jahat,kata cinta bahasa malaysia,kata bijak lelaki hebat,kad ucapan hari raya bergambar,kata bijak buat orang jahat,kad ucapan hari lahir untuk istri,kata kata di petang hari,kata kata hikmah-ringkas dan padat,kad hari jadi untuk suami,kata hikmah suami isteri,kata kata bijak malaysia,kata kangen buat suami,kata kata indah bulan purnama,kata pujangga pendek,kata ringkas,kata ucapan selamat pagi dalam islam,Kata kata purnama,kata kata sedih dalam bahasa arab,kata kata sedih buat suami,kata kata mutiara lawak,Kata mutiara anak soleh,kata kata untuk bayi baru lahir,kata mutiara buat wanita soleha,madah pujangga tentang kehidupan,madah rindu kekasih,madah pujanga,madah cinta untuk suami tercinta,madah cinta buat kekasih,madah hari lahir untuk sahabat,kata-kata madah yang indah,kata-kata motivasi ringkas,kata2 petang,koleksi mutiara kata untuk guru,petang yang indah,ucapan ulang tahun perkahwinan,Ucapan selamat malam melayu,ucapan selamat pagi bahasa melayu,mutiara kata rezeki,ucapan selamat hari lahir islamik,ucapan selamat hari lahir buat anak lelaki,mutiara kata budi bahasa,Motivasi pagi malaysia,contoh ayat kecewa,ayat ucapan ulangtahun perkahwinan,Ayat2 gembira,ayat ayat yang bermakna,ayat sedih kecewa,ayat sedih tentang kematian,ayat sedih ibu bapa,ayat gembira untuk kekasih,ayat lawak ucap selamat malam,ayat lawak tapi bermakna,ayat cinta untuk kekasih,ayat indah untuk kekasih,ayat penuh bermakna,ayat perpisahan guru,ayat puitis sahabat,ayat cinta lawak pendek,ayat ayat nasihat lawak,ayat ayat selamat malam,ayat ayat sedih untuk suami,ayat hikmah cinta islam,ayat ucapan hari lahir untuk kekasih,ayat selamat malam islamik,koleksi madah bergambar,madah kata kata,madah isteri kecewa,madah islami,madah kata untuk sahabat,madah pujangga rindu,kata-kata untuk orang bersara,kata-kata hikmah yang ringkas,kata-kata hikmah untuk ulang tahun kelahiran,madah cinta terindah,madah hati sedih,madah cinta agama,kata islami untuk suami,kata hikmah buat suami,kata kata hikmah ayat pendek,kata kata hikmah suami isteri,Kata kata doa singkat,kata bijak dari malaysia,kad ucapan perpisahan guru,kad ucapan bersara,Kata bijak ringkas,kata mutiara lawak,kata mutiara hikmah malam,kata sedih melayu,kata sedih buat suami,kata kata makan dalam,kata kata indah untuk wanita solehah,kata kata kangen suami,kata pujangga malaysia,kAta Mutiara anak baru lahir,kata mlm singkat,kata mutiara bayi baru lahir,kata kata sambut malam,kata kata mutiara melayu,kata kata mutiara buat wanita soleha,kata kata nasehat pagi,kata kata mutiara bahasa melayu,madah untuk sahabat baik,madah-madah cinta untuk kekasih,madah untuk istri tersayang,selamat petang sahabat,ucapan selamat pagi melayu,ucapan petang yang indah,Ucapan doa untuk suami,ucapan hari lahir buat anak,sajak kawan makan kawan,mutiara kata tentang hutang,mutiara kata islam ringkas,mutiara kata ibu bapa,puisi kawan makan kawan,pantun kelahiran bayi,madah tentang rezeki,mutiara kata cinta islam,madah untuk pengantin,ucapan selamat pagi bahasa malaysia,kata gembira bergambar,kata doa pendek,kata bijak wanita soleh,kata bijak pandai islam,kata kata cinta malaysia,kata kata hikmat islam,kata kata anak soleh,kata hikmah wanita,kata hikmah yang ringkas,kata hikmat pendek,kata kata bijak islami singkat,kata bijak bahasa melayu,kad ucapan untuk sahabat,ayat sedih buat suami,ayat sedih isteri,ayat selamat malam ringkas,ayat selamat malam sedih,ayat tentang senyuman,ayat nasihat kekasih,ayat manis islam,ayat punjangga,contoh ucapan hari lahir untuk istri tersayang,ayat-ayat madah pujangga,ayat madah kecewa,ayat islamik yang ringkas,ayat madah cinta islam,ayat kecewa facebook,ayat bijak,madah cinta untuk isteri,madah buat suami tersayang,koleksi ayat selamat pagi,kata-kata indah sempena hari lahir,kata-kata bijak pandai islam,kata-kata hikmah sempena persaraan,kata-kata hikmah tentang kawan makan kawan,kata2 sedih dan gembira,kata-kata nasihat agama,kata-kata pujangga islam,kata kata mutiara wanita sholehah,kata kata kecewa untuk suami,Kata singkat kecewa,kata semangat islamik,kata kata sedih seorang istri,kata kata sedih bahasa melayu,kata kata singkat islami,kata kata untuk anak baru lahir,kata malam,kata kata untuk suami,kata kata lawak,kata kata kangen untuk suami,kata mutiara memuji wanita,kata mutiara malam purnama,kata kata mutiara suami isteri,Kata kata mutiara untuk wanita soleha,kata kata perkahwinan,kata kata mutiara untuk ibu bapa,kata kata mutiara english islam,kata mutiara untuk istri solehah,ayat cinta sedih dalam islam,contoh kad ucapan ulang tahun perkahwinan,ayat terbaik buat isteri,ayat sedih untuk teman lelaki,ayat sedih untuk orang meninggal,ayat sedih kehilangan ibu,ayat mutiara,ayat nak ucap selamat pagi,ayat pendek islam,ayat indah untuk status facebook,ayat kecewa dalam bahasa inggris,ayat kad ucapan hari lahir,ayat madah dalam islam,ayat indah buat ibu,doa ulang tahun untuk diri sendiri,ayat untuk kekasih dalam islam,ayat2 mutiara ucapan hari jadi untuk kekasih,ayat-ayat madah,ayat2 pagi,ayat2 sedih pendek,ayat yang indah,ayat-ayat selamat petang,ayat untuk hari ibu,ucapan selamat pagi lawak,puisi islami untuk suami tercinta,ucapan hari lahir untuk teman lelaki,ucapan hari jadi untuk kawan,ucapan harijadi untuk anak,ucapan hari ibu yang terbaik,mutiara hikmah untuk seorag kekasih,madah untuk ayah,madah untuk suami isteri,mutiara kata buat suami,ucapan perpisahan untuk bos,ucapan ringkas selamat pengantin baru,kata bijak istri sholehah,kata bijak dalam bahasa melayu,kata anak soleh,kata bijak buat istri solehah,kata kata hikmah untuk hari jadi,kata kata hikmah untuk musuh,kata kata bijak tentang hutang,kata kata hikmah islam english,kata kata hikmah untuk wanita,kata bijak singkat islami,Kata indah wanita solehah,Kata indah untuk wanita solehah,kata hikmat dan contoh ayat,gambar ayat pendek,kad hari jadi untuk kekasih,kata-kata nasihat buat suami,kata-kata mutiara untuk istri solehah,madah bermakna,madah cinta untuk suami download,madah buat sahabat,madah di petang hari,madah anak,kata2 indah yg pahit itu penawar,kata2 hikmah hari lahir,MADAH MADAH CINTA,madah rindu untuk kekasih,madah islam cinta,koleksi madah cinta romantis,koleksi ayat sedih untuk kekasih,kata yang lawak untuk guru,kata-kata hikmat pendek,kata-kata hari lahir untuk kekasih,kata untuk memuji seseorang,kata untuk suami,kata-kata hari lahir untuk suami,kata-kata bijak buat wanita solehah,kata-kata hikmah buat suami,kata-kata hikmah guru,Kata* mutiara bahasa melayu,kata2 indah untuk bayi baru lahir,kata2 bijak wanita solehah,kata2 bijak untuk suani yg sheleh,kata-kata untuk sahabat sempena hari lahir,kata2 bergambar buat kawan2 yg baik,Kata2 hikmah islam,kata-kata mutiara wanita solehah,kata-kata sedih seorang isteri,kata-kata perpisahan untuk rakan sekerja,kata-kata motivasi islami singkat,kata-kata lucu untuk orang yang bersara

{ 8 comments… read them below or add one }

Mosumart Design February 11, 2012 at 4:30 am

kata2 yg buat saya berfikir.. :) thanks Admin..

Reply

nur shahirah May 26, 2013 at 4:05 am

tanz admin.. kata2 yg sangat bermakna..

Reply

KedaiBaru June 4, 2013 at 4:42 pm

kata kata yang sangat berguna time kasih :)

Reply

Top Niaga July 1, 2013 at 2:54 pm

Terima kasih untuk kata2 motivasi yang sangat berguna ini.

Reply

Rahsia Hebat Diranjang September 10, 2013 at 8:20 am

Bila baca penulisan nie berulang kali… saya jadi hormat dengan pendirian awak…
tak keterlaluan saya kata, walaupun banyak blogger kita dah semakin
kurang sopan.. tapi awak tetap dengan pendirian awak yg sederhana..
dari peminat blog awak ;)

Reply

norhisham September 28, 2013 at 1:36 pm

selagi masih ada kasih selalu bemani di mata,seribu merindu tak penah sesekali pun telupa,masih ada di dalam dada,rindu pada seseorang yg selalu bukan sekadar waktu untuk kita menita diri. nya ,nama segalianya ada di hati kita, meberi kasih sayang itu sudah tentu untuk si dia.

Reply

hazeeyma January 10, 2014 at 3:18 pm

kata-kata yang sangat berguna dan boleh diambil ikhtibar

Reply

kin January 13, 2014 at 4:42 pm

mohon copy n share..tq

Reply

Leave a Comment

{ 1 trackback }

Jawatan kosong: Pekerja Part-Time Di Perlukan
Mempunyai Masalah Rambut Gugur?

Previous post:

Next post: