Thursday, April 17, 2014

You are here: Home > Kata-kata hikmah > Mutiara Kata, Madah Kata, Kata-Kata Hikmah

Mutiara Kata, Madah Kata, Kata-Kata Hikmah

by Cahaya Purnama

mutiara-kata-madah-kata-kata-hikmah

MADAH KATA

 “Orang baik jarang mengaku jahat, tapi orang jahat seronok mengaku baik.”

“Kalau kita berjaya memotivasi diri sendiri, itu hebat, tetapi andainya kita boleh menjadikan orang lain seperti kita, itu baru hebat sangat.”

“Tak mampu buat semua jangan tinggal semua.”

“Jangan fikirkan yang sedap saja, kadang-kadang kita kena juga telan yang pahit sebab kadang-kadang yang pahit itu ubat sedang yang sedap itu racun.”

“Tengok awan usah terlupa pada bumi yang dipijak.”

“Air mata untuk kekasih, untuk sedih dan untuk rasa pedih, tentu lebih berharga air mata tatkala gembira, berjaya dan ternama.”

“Bila kapal besar lalu, perahu kecil tentu terbuai ombak.”

“Berubah itu mungkin mudah, tapi kekal dengan perubahan yang dibuat itu mungkin payah.”

“Lebih baik memandai-mandai daripada langsung tak pandai.”

“Lantaran adanya wanita, alam menjadi indah, lantaran adanya lelaki dunia menjadi sempurna. Lantaran adanya lelaki dan wanita terkadang sempurnalah suatu kelemahan di sebalik suatu kekuatan”.

“Kaya di mata orang belum tentu kaya di mata sendiri.”

“Kaya itu bukan sahaja kerana wang, boleh jadi kaya hutang, kaya anak, kaya musuh atau kaya perasaan.”

“Biar tak kaya harta tapi kaya budi, biar hanya kata-kata, kadang-kadang itu lebih bererti.”

“Bercakap itu lebih baik daripada diam, tapi diam itu lebih baik daripada bercakap perkara yang merapu.”

“Cinta agung biasanya berjalan dengan penuh berliku.”

“Yang ada, yang banyaknya orang yang berkokok banyak, buatnya sikit, canangnya lebih.”

“Jangan cakap je, tapi buat, jangan buat je langsung tak bercakap.”

“Baju cantik hanya sesuai untuk orang yang kemas.”

“Sesungguhnya hajat,impian,cita-cita yang diimpikan adalah doa yang panjang dan berterusan yang sentiasa dipanjatkan pada-NYA.”

“Berkahwinlah kamu tatkala kamu benar-benar telah bersedia untuk digelar suami, isteri, ibu, ayah.”

“Biar azab kurang makan daripada azab terlebih makan.”

“Usahkan bulan, kalau nak matahari pun sanggup didekati. Usahkan badan sendiri, kalau tak nak dibiarkan berdaki.”

“Harimau yang mengaum itu tak makan orang, tapi kalau sebulan tak makan dibahamnya juga.”

“Bertenang itu kepintaran, kelam-kabut itu kebonggokan.”

“Tanpa mulut lidah tak berfungsi, tanpa lidah mulut tak bererti.”

“Kalau nak tahu kita ni pendek ke tinggi, tengoklah orang yang lebih pendek, tentu kita nampak tinggi.”

“Keji itu ibarat baja, makin ditabur makin subur.”

“Memuji sorang sama sorang itu ampu namanya, mengeji di khalayak ramai tu cabaran namanya, sebab itu pujian adalah racun, cacian adalah penawar.”

“Jiwa yang tenang datang dari kehidupan yang tenang.”

“Orang tak hairan kita boleh buat majlis kahwin tiga hari tiga malam, tapi orang jadi hairan apa pasal tak pandai layan.”

“Kalau kita tak dapat buktikan kejayaan kita dalam bentuk benda itu belumlah lagi kejayaan namanya.”

“Kuli batak yang gaji kadang-kadang tak cukup itu lebih mulia daripada tauke besar yang EPF pekerjanya pun dia sapu.”

“Biar cakap sikit tapi bersama bukti; biar tak bercakap buktinya nampak.”

“Biar buruk di mata orang tapi indah di mata TUHAN, tapi tentu lebih bagus kalau indah di mata TUHAN juga indah di mata orang.”

 

“Tak semua yang nampak rugi itu sepanjangnya rugi, kadang-kadang untung menanti di hujung.”

 

“Bercakap itu mudah sebab itu ramai sungguh orang melakukannya, tapi mengumpat itu lebih mudah sebab itu lebih ramai orang melakukannya.”

“Mempertajam kapak seminit itu lebih baik daripada menghayun kapak yang dempak sepanjang hari.”

“Rajin itu ubat, sedang malas itu racun.”

“Sama menolong sama beruntung.”

“Hampir semua kegagalan disebabkan tersalah langkah. Salah langkah bermula daripada tersalah fikir. Tersalah fikir bermula dari gagal mengenal diri.”

 

“Angin selalunya membelai, jarang sekali menghempas, tetapi apabila dia mula menghempas pasti ada yang tidak akan faham lagi makna dibelai.”

 

“Soal bahagia letaknya di hati, justeru jadikan hati cetusan senyum.”

“Usah terlalu hairan melihat pelangi tapi terlebih hairanlah melihat bagaimana kamu berdiri.”

“Biar jadi pintar benar-benar boleh digelar pintar, jangan gelaran saja pintar tapi hapah tak reti.”

“Dare to be different.”

“Biar papa asal bergaya, kalau dah papa macam mana nak bergaya.”

“Kalau boleh ketawa senyumlah juga sebab ketawa bercampur senyum itu memang bahagia.”

“Mari bekerja keras macam saya, jangan bersenang-senang walhal tak senang macam ramai daripada kita.”

“Orang baik terpancar melalui perbuatannya; orang jahat juga terpancar melalui perbuatannya.”

“Bukan cantik saja isunya, tapi kesihatan yang utama. Jaga makan, jaga badan bukan lawa dan hansem saja matlamatnya, tapi kesihatan matlamatnya.”

“Yang penting tindakannya bukan apa yang hanya berlegar di dalam fikirannya.”

“Kerana ada cinta orang boleh berjuang mempertahankan cintanya, tapi kerana ada cinta juga orang boleh berkorban untuk mempamerkan kebodohannya.”

“ Kalau nak buat kerja buat betul-betul, kalau tak nak buat baik tak payah buat.”

“ Kalau kamu nak jahat, jahat betul-betul, biar macam Firaun, baru berbaloi masuk neraka. Kalau setakat tipu orang seratus dua lebih baik jadi baik betul-betul, sebab balasannya Syurga.”

“ Bukan semua yang manis itu manis adakalanya di hujung lidah ia manis di hujung tekak menjadi pahit.”

Incoming search :

madah cinta ringkas,ayat sedih dan kecewa,ayat sedih untuk sahabat,kata mutiara untuk wanita solehah,madah islam,ucapan hari lahir dalam islam,ucapan hari lahir islam,ucapan selamat hari lahir dalam islam,madah pagi,ayat pagi,ayat motivasi pagi,ayat cinta islam pendek,ucapan hari lahir untuk anak,kata ucapan selamat pagi islami lengkap,madah cinta sedih,madah nasihat,ayat sedih perpisahan,madah kata,ucapan selamat hari jadi islamik,madah kehidupan,ucapan hari lahir untuk suami,madah cinta islam,ucapan hari bapa 2013,ucapan selamat hari jadi dalam islam,ayat selamat petang,contoh kata kata mutiara untuk suami tercinta,kata madah,ayat kecewa dengan kekasih,ayat ucapan selamat malam,kata kata petang,madah nasihat agama,ayat madah,madah sedih,ayat pagi yang indah,kata ringkas tapi bermakna,ayat indah islam,ayat islam ringkas,kata kata semangat,kata mutiara wanita solehah,ayat cinta islam untuk kekasih,mutiara kata wanita solehah,ucapan selamat hari lahir cara islam,madah indah,madah untuk suami,ucapan hari jadi islamik,ucapan hari lahir untuk anak perempuan,madah pujangga,kata kata hikmah,madah ucapan selamat pagi,madah selamat pagi,ayat kawan makan kawan,ucapan ulangtahun perkahwinan islam,ayat islamik ringkas,madah cinta untuk kekasih,Kata2 hikmah,kata-kata ucapan hari bapa,ayat cinta pendek,ucapan hari lahir untuk anak lelaki,madah islam bergambar,madah cinta islamik,ayat islam indah,ayat kecewa dalam hidup,ayat nasihat untuk kekasih,madah selamat malam,madah cinta untuk suami,kata kata hikmah islam,ucapan hari jadi untuk anak,kata mutiara wanita soleha,madah pagi yang indah,kata kata bulan purnama,ayat selamat malam,contoh ucapan hari lahir dalam islam,ayat makan dalam,ayat indah untuk sahabat,ayat islamik pendek,kata bijak untuk wanita soleha,ayat ringkas tapi penuh makna,ayat manis persahabatan,madah kehidupan dalam islam,ayat kecewa,ucapan hari jadi mengikut islam,ucapan hari bapa terbaik,ayat pagi hari,madah cinta dalam islam,kawan makan kawan ayat,kata kata lawak selamat malam,kata kata madah,madah malam,ayat makan hati,ayat cinta islam,ayat sedih pendek,mutiara kata suami isteri,ucapan selamat pagi malaysia,ayat manis untuk sahabat,ayat madah kehidupan,madah pujangga islam,ucapan selamat malam dalam islam,kata kata ringkas tapi bermakna,madah sahabat,madah buat suami,ayat kecewa dengan kawan,ayat madah cinta,ayat penuh makna,ayat pendek penuh makna,kata mutiara istri solehah,kata mutiara untuk anak yang baru lahir,ayat ayat indah islam,ayat agama lawak,kata kata hikmah pendek,kata kata hikmah dan nasihat,kata petang,ucapan hari jadi untuk anak perempuan,ucapan untuk suami sempena ulangtahun perkahwinan,ucapan ulangtahun perkahwinan dalam islam,mutiara kata wanita solehah lengkap,madah untuk sahabat,kata hikmah pendek,ayat cinta sedih pendek,ayat ayat sedih islam,ayat ringkas,kata nasihat pendek,ayat ayat madah,madah islamik,madah agama,ayat cinta islami,ayat ayat islam yang indah,ayat-ayat sedih untuk sahabat,kata mutiara buat istri soleha,kata mutiara untuk bayi baru lahir,ayat kecewa dengan suami,madah pujangga lawak,mutiara kata lawak,mutiara kata islam,madah motivasi,kata kata indah tunangan,Kata kata selamat petang,kata mutiara bulan purnama,kata-kata petang yang indah,ucapan hari jadi untuk anak lelaki,ucapan ulangtahun perkahwinan,ayat islam yang indah,ayat untuk kawan makan kawan,ayat sedih untuk ibu,cara kata mutiara cinta dalam bahasa arab,ucapan hari jadi untuk kawan baik,ucapan selamat hari bapa 2013,ucapan perpisahan untuk rakan sekerja,kata nasihat terbaik,kata nasehat singkat,madah kehidupan islam,Kata bijak malaysia,kad ucapan selamat pagi,kata kata doa sedih,ucapan hari lahir anak perempuan,kata bijak tentang hutang,kata bijak wanita soleha,ayat cinta sedih untuk lelaki,ayat sambut ramadhan,ayat madah pujangga,kata kata hikmah wanita solehah,hikmah malam,mutiara kata ringkas,ucapan selamat tinggal rakan sekerja,kata kata lawak nasihat,kata-kata hikmah,ucapan selamat petang,ucapan hari lahir untuk kekasih perempuan,kata kata nasihat islam,kata kata kawan makan kawan,kata mutiara islam singkat,kata-kata hikmah islam,madah untuk isteri,kata2 madah,ayat ringkas tapi bermakna,ayat sedih untuk kekasih,ayat bahagia untuk kekasih,ucapan hari lahir untuk isteri,ucapan hari lahir untuk kekasih lelaki,ucapan selamat hari jadi untuk anak perempuan,ucapan selamat tinggal dalam islam,ucapan selamat hari jadi untuk anak lelaki,Madah gembira,madah pujangga sedih,koleksi ayat sedih terbaru,kata kata nasihat agama,kata kata hikmah islam ringkas,ayat ayat pagi,ayat ayat gembira,ayat untuk sahabat yang jahat,ayat indah dalam islam,ayat sedih untuk ibu bapa,ayat petang,ayat manis untuk perempuan,ayat sedih hari raya,kata kata nasihat,ucapan hari bapa untuk suami,ucapan hari lahir islamik,ucapan hari bapa dari isteri,ucapan hari lahir islami,ucapan perpisahan rakan sekerja,madah sedih kehidupan,Madah lawak,kata kata hari lahir,ucapan selamat hari lahir,ucapan hari jadi dalam islam,madah suami isteri,madah pujangga melayu,Kata2 gembira,kata-kata lawak tapi bermakna,hikmah pagi islami,kata bulan purnama,kata hikmah islam terbaik,ayat islamik indah,kata kata ucapan selamat petang,Ucapan hari lahir,ucapan hari lahir untuk sahabat dalam islam,ucapan ulangtahun perkahwinan untuk suami,ucapan selamat malam cara islam,ayat hikmah pendek,contoh kad ucapan hari raya romantis,Madah pendek,madah kecewa,kata-kata rindu untuk suami tercinta,kata kata hikmah sempena ramadhan,kata kata bijak wanita solehah,kata kata hikmah untuk wanita solehah,kata mutiara pendek,kata mutiara untuk istri soleha,Kata nasehat pendek,kata nasihat,kata kata wanita solehah,kata kata nasihat untuk wanita,kata kata mutiara wanita soleha,kata kata memuji,madah islam itu indah,madah cinta pendek,madah pujangga cinta islam,koleksi madah cinta sedih,ayat indah,ayat sedih untuk suami,ayat nasihat lucu,kata bijak wanita solehah,kata kata cahaya hati,kad ucapan selamat malam,kata2 nasihat agama,madah hikmah,ucapan hari lahir untuk suami tersayang,kata mutiara untuk wanita soleha,ayat pendek sedih,ayat madah sedih,ayat bermakna,ayat kecewa pendek,ucapan selamat hari ayah,mutiara kata untuk suami,ucapan ulangtahun perkahwinan buat suami,ucapan ulang tahun perkahwinan untuk suami,ucapan hari bapa dalam islam,kata kata bijak melayu,kata bijak pendek,madah kawan makan kawan,madah pujangga nasihat,madah ringkas,madah petang,kata-kata hikmah pendek,kata-kata madah,madah indah kehidupan,kata-kata nasihat,kata bijak melayu,kata bijak istri soleha,kata hikmah ringkas,ayat madah islam,ayat puitis islam,ayat mutiara kata,ayat-ayat indah islam,ayat2 indah islam,ayat selamat pagi,ayat sedih kematian,ayat terindah buat sahabat,ucapan selamat hari lahir untuk anak,mutiara hikmah,ucapan ringkas hari jadi,ucapan selamat hari bapa untuk suami,pantun untuk hari jururawat,ayat cinta islamik,madah untuk istri,madah indah selamat malam,kata hikmah perkahwinan,kata mutiara malaysia,kata kata makan hati,kata kata mutiara wanita solehah,kata motivasi petang,kata kata wanita soleha,kata kata indah wanita soleha,madah bulan ramadhan,madah cinta buat suami,madah nasihat islam,madah semangat,kata-kata indah sempena bulan ramadhan,kata-kata hari lahir islam,kata-kata cahaya hati,ucapan hari lahir untuk istri,ucapan hari lahir untuk isteri tersayang,selamat hari lahir dalam islam,mutiara hikmah pagi,ayat nasihat fb,ayat manis untuk suami,ayat pendek bermakna,ayat hari jadi,ayat terindah,kata bijak bulan purnama,kata kata gembira,Kata kata cahaya,kata kata hari jadi,ucapan hari jadi untuk suami,Pujangga islam,kata mutiara melayu,kata mutiara bahasa malaysia,kata kata pujangga lawak,kata kata nasihat pendek,kata-kata hikmah untuk pengantin baru,kata-kata hikmah sempena bulan ramadhan,kata-kata hikmah untuk persaraan,kata-kata ucapan selamat hari bapa,madah,madah bergambar,madah lucu,madah kecewa untuk suami,ayat pendek tapi bermakna,ayat ayat indah,ayat cinta untuk kekasih perempuan,ayat indah kehidupan,ayat kecewa dalam kehidupan,ayat sedih islam,ayat ayat sedih perpisahan,ayat ayat islamik,ayat untuk istri tercinta,ayat untuk kawan jahat,ayat2 indah,kata mutiara bahasa melayu,kata kata senang gembira,kata mutiara istri soleha,kata kata hikmah motivasi,kad ucapan hari lahir untuk suami,kata bijak bahasa malaysia,puisi petang yang indah,puisi agama islam pendek,ucapan selamat berjaya,ucapan hari jadi untuk ayah,ucapan selamat hari lahir islam,ucapan selamat malam islam,madah hari jadi,madah motivasi diri,madah di pagi hari,kata-kata sempena hari lahir,madah ramadhan,madah untuk ibu,madah sedih cinta,madah untuk anak,madah cinta kecewa,madah madah cinta sedih,kata-kata mutiara wanita soleha,kata bijak hutang,kata kata hikmah ringkas,kata kata hikmat untuk guru,doa untuk suami yang sedang bekerja,ayat madah lawak,ayat pujangga cinta,ayat pujangga islam,ayat romantik ringkas,kata pendek penuh makna,kata nasihat untuk suami,Kata kata untuk kawan makan kawan,ucapan selamat pagi dalam islam,ucapan selamat hari lahir untuk anak perempuan,Ucapan selamat malam lawak,ucapan selamat hari lahir mengikut islam,ucapan selamat malam yang ringkas,puisi agama islam singkat,mutiara kata cinta lawak,mutiara kata islam perkahwinan,mutiara kata hari lahir,mutiara kata sempena hari raya aidilfitri,ucapan hari lahir buat suami,ucapan hari raya untuk kekasih tercinta,ucapan perkahwinan dalam islam,ucapan selamat hari jadi untuk kawan baik,sajak perpisahan rakan sekerja,ucapan hari ibu sedih,mutiara hikmah pagi hari,ungkapan menarik dalam islam,ayat sedih islamik,ayat cinta untuk suami,ayat nasihat lawak,ayat perpisahan untuk guru,ayat pujangga cinta islami,ayat pendek islamik,ayat motivasi ketika sedih,ayat malam yang indah,ayat ayat terindah,ayat ayat ringkas,ayat bijak pandai,contoh ucapan selamat hari jadi untuk anak perempuan,madah rindu buat kekasih yang jauh,madah perkahwinan islam,madah pujangga cinta,madah untuk suami tercinta,madah untuk lelaki,Madah untuk kekasih,madah sedih untuk kekasih,madah nasihat english,madah sedih buat sahabat,kata-kata indah sempena ulangtahun perkahwinan,kata2 hikmah ringkas,madah buat isteri tersayang,madah madah islam,kata kata bijak pandai,kata hikmah hari lahir,hutang budi pada guru,hutang budi kepada ibu bapa,kadang kadang diam lebih baik,kata cahaya,kata bijak untuk orang jahat,kata kata memuji seseorang,kata kata memuji orang,kata lawak nasihat,kata kata untuk pengantin baru,kata madah pujangga,kata malam singkat,kata kata sempena hari lahir,kata kata sempena bulan ramadhan,kata kata nasihat lawak,madah bulan puasa,madah hari raya aidilfitri,madah isteri untuk suami,kata-kata indah untuk hari bapa,kata-kata hikmah tentang rezeki,madah perpisahan untuk sahabat,madah pujangga kehidupan,madah ramadhan 2013,nasihat untuk kekasih,nasihat untuk kawan yang jahat,nasehat pagi islami,ucapan hari raya untuk suami,ucapan ringkas selamat hari raya,ucapan hari lahir untuk suami dalam islam,mutiara kata motivasi,mutiara petang,ucapan hari jadi islam,ucapan hari jadi isteri,ucapan hari lahir buat anak lelaki,ayat selamat malam untuk kawan,ayat sedih untuk perempuan,ayat sempena bulan ramadhan,ayat-ayat sedih persahabatan,ayat untuk kawan yang jahat,ayat2 pujangga,ayat ulang tahun kelahiran,ayat2 madah,contoh ayat gembira,ayat cinta sedih untuk kekasih,ayat cinta sempena ulangtahun perkahwinan,ayat kecewa dengan sahabat,ayat english yang best,ayat nak ucap selamat malam,ayat puitis cinta islam,kata bijak wanita sholehah,kata hikmah hari raya aidilfitri,kata kangen suami kerja,kad ucapan untuk suami,kad ucapan perpisahan untuk sahabat,hutang budi kepada guru,kata bijak untuk musuh kita,kad ucapan perpisahan,ucapan hari lahir mengikut islam,nasihat pedih,ucapan selamat hari lahir menurut islam,wallpaper ayat nasihat,ucapan untuk bapa,mutiara kata perkahwinan,mutiara kata sempena ramadhan,ucapan raya untuk ibu bapa,Kata motivasi ringkas,kata mutiara tentang bulan purnama,kata mutiara tentang hutang,kata wanita soleha,kata kata sedih untuk suami,madah ucapan selamat malam,madah ulangtahun perkahwinan,madah pujangga perpisahan,kata-kata mutiara sempena bulan ramadhan,kata-kata ramadhan malaysia,kata-kata nasihat ringkas,kata-kata untuk pengantin baru,madah indah untuk sahabat,madah keagamaan,Madah cinta,madah buat suami tercinta,koleksi ayat cinta pendek,koleksi ayat manis,Ayat manis pagi,ayat pujangga sahabat,ayat memuji wanita,ayat-ayat pujangga,ayat sedih terbaru,ayat terindah islam,ayat ucapan selamat pagi,ayat kecewa untuk kekasih,contoh kata kata singkat bermakna,biar tak kaya harta,ayat best untuk status facebook,ayat ayat selamat petang,ayat untuk guru,ayat2 selamat pagi,Doa untuk kekasih dalam bahasa arab,ayat manis english,ayat perpisahan yang sedih,ayat motivasi lawak,Ayat Mutiara kehidupan Bahasa Malaysia terbaru,contoh ayat perpisahan untuk kekasih,ayat ucapan selamat petang,ayat indah di pagi hari,ayat islam untuk kekasih,kata kata ucapan manis dan indah,kata kata tentang duit,kata kata ringkas,kata kata selamat pagi malaysia,kata mutiara hutang,kata kata nasihat untuk suami,kata wanita solehah,kata kata mengumpat,kata kata memuji wanita,kata kata madah islam,kad ucapan hari jadi untuk suami,kata doa singkat,kata cahaya hati,kata kata hikmah lawak,ucapan harijadi untuk isteri,ucapan selamat hari raya untuk suami,ucapan selamat hari lahir yang terbaik,ucapan selamat hari lahir untuk suami,ucapan hari lahir untuk ayah,ucapan hari lahir isteri,ucapan hari lahir terbaik,puisi kata kata madah,mutiara kata untuk suami isteri,mutiara kata sempena hari lahir,mutiara kata hikmah,mutiara kata nasihat islam,kata-kata petang,kata-kata hari lahir,madah cinta lawak,madah inggeris,madah buat isteri,kata2 bijak malaysia,kata-kata sempena hari bapa,kata-kata sempena ulangtahun perkahwinan,madah pagi hari,kumpulan doa pagi islam,madah hari lahir,madah air mata,madah buat anak,madah madah nasihat,madah buat kekasih,madah menyambut puasa,madah ibu untuk anak,madah indah islam,kata-kata hikmah tentang duit,kata-kata hikmat hari raya aidilfitri,kata-kata hikmah tentang hutang,kata kata hikmah perkahwinan,kata kata hari bapa,hikmah pagi hari,kad ucapan hari jadi untuk kekasih,ayat di pagi hari raya,ayat kad raya untuk kekasih,doa pendek untuk kekasih,doa istri untuk suami yang sedang bekerja,ayat ayat islam indah,ayat cinta makan dalam,ayat cinta sedih english,ayat yang penuh makna,ayat madah sahabat,kata kata istri solehah,Kata mutiara untuk orang jahat,kata kata rindu melayu,kata motivasi pendek,Kata kata pujangga islam,mutiara hikmah malam,mutiara kata kawan makan kawan,mutiara kata english,motivasi ringkas,ucapan hari lahir untuk diri sendiri,ucap selamat hari jadi dalam islam,ucapan selamat kelahiran bayi dalam bahasa inggris,ucapan selamat hari raya sedih,ucapan petang,ucapan hari raya aidilfitri yang sedih,ucapan hari raya untuk ibu bapa,ucapan hari ulangtahun perkahwinan,ucapan kad raya untuk kekasih,ucapan puitis hari raya aidilfitri,ucapan harijadi untuk suami,ucapan selamat hari lahir untuk anak lelaki,ucapan hari lahir untuk ibu,ucapan doa untuk sahabat,ucapan hari lahir untuk kawan baik,mutiara kata untuk anak lelaki,nasihat kawan makan kawan,nasihat buat kekasih,status buat suami,ayat manis untuk wanita,ayat perpisahan untuk bos,ayat ayat indah english,ayat cinta ringkas,ayat ayat pujangga,ayat kecewa english,ayat hari lahir,ayat lawak baru untuk statatus,ayat islam itu indah,ayat-ayat sedih untuk kekasih,ayat ringkas tentang islam,kata-kata mutiara dari guru agama,kata-kata hikmah perkahwinan,kata-kata bijak untuk wanita solehah,kata-kata hikmah kawan makan kawan,madah ucapan selamat hari raya aidilfitri,madah pujangga lucu,madah selamat petang,madah untuk kawan,kata-kata untuk bayi baru lahir,kata-kata selamat petang,kata-kata sedih dalam bahasa arab,kata-kata selamat hari ayah,madah madah indah,koleksi ayat nasihat lawak,kad ucapan hari lahir untuk kekasih,kata kata hikmah yang pendek,gambar madah cinta,kad raya untuk suami,gambar madah nasihat,hikmah pagi,kata bijak pandai,kata bijak untuk istri sholehah,kata hikmah kerja,kata kata mutiara istri soleha,kata kata mutiara malaysia,kata kata selamat pagi lawak,kata kata indah sempena hari bapa,kata kata islam singkat,kata mutiara tentang wanita soleha,kata mutiara untuk bayi yang baru lahir,kata mutiara pendek islami,kata mutiara buat wanita solehah,kata pujangga tentang wanita,kata pujangga singkat,kata nasihat pagi,kata kata mutiara untuk orang jahat,kata kata ucapan hari bapa,kata kata sedih di hari raya,madah pengantin baru,madah perpisahan persahabatan,madah perkahwinan,madah untuk isteri tersayang,madah raya untuk ibu in english,kata2 hikmah untuk suami,kata-kata hikmah duit,madah kehidupan lawak,madah madah kecewa,kata-kata ringkas ramadhan,kata-kata penuh hikmah di bulan ramadhan,mutiara kata sempena bulan ramadhan,mutiara kata madah,mutiara kata sempena aidilfitri,mutiara kata selamat hari guru,mutiara kata anak soleh,mutiara kata hari guru,ucapan selamat malam malaysia,ucapan selamat ulangtahun perkahwinan,ucapan hari raya untuk isteri,ucapan selamat hari jadi dalam bahasa malaysia,puisi cinta sedih melayu,ucapan ulangtahun perkahwinan untuk kawan,ucapan untuk bayi baru lahir,ayat ucap selamat malam,ayat selamat pagi islamik,ayat ucap selamat pagi,ayat best selamat malam,ayat pagi yang lucu,ayat memuji kekasih,doa pengantin ringkas,ayat untuk kawan yang makan kawan,ayat-ayat sedih dan kecewa,ayat indah untuk wanita,ayat cinta untuk kekasih dalam islam,ayat di pagi hari,ayat kecewa dalam english,ayat islamik cinta pendek,kata hikmah untuk pengantin baru,kata bijak buat orang jahat,kad ucapan hari raya bergambar,download walpaper kata-kata islami,kata bijak tentang bulan purnama,kata bijak istri solehah,kata hari lahir,kata cinta bahasa malaysia,kata buat orang jahat,kata bijak lelaki hebat,kata kata indah bahasa melayu,kata kata hikmah buat suami isteri,kata kata bijak wanita sholehah,kata kata hikmah untuk kawan makan kawan,kata kata hikmah-ringkas dan padat,kata kata di petang hari,kad ucapan hari lahir untuk istri,kata kata bijak malaysia,kata kangen buat suami,kata hikmah,ucapan selamat hari lahir islamik,ucapan selamat pagi bahasa melayu,ucapan selamat hari lahir buat anak lelaki,Motivasi pagi malaysia,mutiara kata budi bahasa,ucapan hari lahir buat suami tersayang,kata kata untuk bayi baru lahir,kata kata sedih dalam bahasa arab,kata kata sedih buat suami,kata kata ucapan hari lahir untuk suami,kata kata petang hari,kata kata mutiara lawak,kata kata kangen anak istri,kata kata madah pujangga,kata kata indah bulan purnama,kata nasehat untuk musuh,kata ringkas,kata pujangga pendek,Kata mutiara anak soleh,kata mutiara buat wanita soleha,kata sedih seorang istri,koleksi mutiara kata untuk guru,madah pujangga tentang kehidupan,madah utk anak,madah kecewa kehidupan,madah cinta buat kekasih,madah cinta untuk suami tercinta,kata-kata madah yang indah,kata2 petang,ayat cinta untuk kekasih,ayat gembira untuk kekasih,ayat puitis sahabat,ayat motivasi petang,ayat penuh bermakna,ayat manis untuk ibu,ayat sedih kecewa,ayat romantik pendek,ayat sedih tentang kematian,ayat ucapan ulangtahun perkahwinan,ayat sedih ibu bapa,ayat ayat yang bermakna,ayat ayat kawan makan kawan,ayat untuk ibu dan ayah,ayat2 kecewa,Ayat2 gembira,contoh kad ucapan untuk suami,contoh ayat kecewa,ayat selamat malam islamik,ayat english terbaik,ayat indah untuk kekasih,ayat hikmah cinta islam,ayat perpisahan guru,ayat cinta lawak pendek,ayat ayat agama fb,ayat ayat selamat malam,ayat ayat kecewa,kata ucapan selamat pagi dalam islam,kata sedih melayu,kata kata indah untuk wanita solehah,kata kata kangen suami,kata kata sambut malam,kata kata mutiara melayu,kata kata nasehat pagi,Kata kata purnama,kata mlm singkat,kAta Mutiara anak baru lahir,kata mutiara bayi baru lahir,kata pujangga malaysia,kata mutiara lawak,kata mutiara tentang wanita solehah,Kata bijak ringkas,kata hikmah buat suami,kata bijak dari malaysia,kata islami untuk suami,kata hikmah rezeki,kad hari jadi untuk suami,ucapan hari lahir anak,Ucapan doa untuk suami,mutiara kata rezeki,ucapan selamat pagi melayu,Ucapan selamat malam melayu,petang yang indah,koleksi ayat kecewa,kata-kata hikmah untuk ulang tahun kelahiran,madah-madah cinta untuk kekasih,madah untuk istri tersayang,madah kata kata,madah cinta terindah,madah cinta bergambar,madah kehidupan suami isteri,madah hari lahir untuk sahabat,madah cinta agama,madah kata untuk sahabat,madah islami,madah isteri kecewa,madah cinta untuk isteri,madah buat suami tersayang,madah hati sedih,kata2 sedih dan gembira,kata2 doa pendek,kata-kata pujangga islam,madah rindu kekasih,madah tentang rezeki,madah untuk pengantin,koleksi madah bergambar,koleksi ayat selamat pagi,kata-kata hikmah yang ringkas,kata-kata motivasi ringkas,kata-kata hikmah tentang kawan makan kawan,kata-kata hikmah sempena persaraan,kad ucapan bersara,kata bijak wanita soleh,kata doa pendek,kata gembira bergambar,Kata kata doa singkat,kata kata hikmah suami isteri,kata hikmah yang ringkas,kata kata anak soleh,kata hikmat pendek,kata kata bijak islami singkat,kata bijak bahasa melayu,kad ucapan untuk sahabat,ayat ayat petang,ayat islamik yang ringkas,ayat kecewa facebook,ayat madah kecewa,ayat lawak tapi bermakna,ayat lawak ucap selamat malam,contoh ucapan hari lahir untuk istri tersayang,ayat sedih buat suami,ayat tentang senyuman,ayat sedih isteri,ayat selamat malam ringkas,ayat nasihat kekasih,ayat manis islam,ayat ulang tahun perkahwinan,ayat-ayat madah pujangga,kata mutiara hikmah malam,kata mutiara untuk suami yang sedang bekerja,kata kata untuk anak baru lahir,kata kata singkat islami,kata-kata bijak pandai islam,Kata singkat kecewa,kata kata mutiara buat wanita soleha,kata kata mutiara bahasa melayu,kata kata kecewa untuk suami,kata sedih buat suami,kata kata mutiara wanita sholehah,kata kata untuk suami,pantun kelahiran bayi,mutiara kata tentang hutang,mutiara kata ibu bapa,selamat petang sahabat,ucapan hari lahir buat anak,puisi kawan makan kawan,ucapan petang yang indah,ucapan ringkas selamat pengantin baru,ucapan harijadi untuk anak,ucapan ulang tahun perkahwinan,mutiara hikmah untuk seorag kekasih,puisi islami untuk suami tercinta,ucapan selamat pagi bahasa malaysia,ucapan selamat pagi lawak,ucapan hari jadi untuk kawan,ayat untuk kekasih dalam islam,ayat-ayat selamat petang,ayat2 mutiara ucapan hari jadi untuk kekasih,ayat-ayat madah,ayat2 sedih pendek,ayat2 pagi,cara ucapan hari lahir dalam islam,contoh kad ucapan ulang tahun perkahwinan,ayat ayat sedih untuk suami,ayat cinta sedih dalam islam,ayat madah dalam islam,ayat indah buat ibu,ayat kecewa dalam bahasa inggris,ayat madah cinta islam,ayat indah untuk status facebook,ayat punjangga,ayat nak ucap selamat pagi,ayat pendek islam,ayat sedih kehilangan ibu,ayat terbaik buat isteri,ayat sedih untuk teman lelaki,ayat sedih agama,ayat sedih untuk orang meninggal,ayat selamat malam sedih,kata-kata hikmat pendek,kata-kata indah sempena hari lahir,kata2 indah yg pahit itu penawar,kata2 hikmah hari lahir,madah anak,madah islam cinta,madah cinta untuk suami download,madah bermakna,koleksi madah cinta islam,koleksi madah cinta romantis,koleksi ayat sedih untuk kekasih,kata-kata nasihat buat suami,kata-kata untuk wanita jahat,kata-kata mutiara untuk istri solehah,madah rindu untuk kekasih,madah pujanga,madah untuk ayah,madah untuk suami isteri,kata bijak istri sholehah,kad ucapan perpisahan guru,kata anak soleh,kata bijak dalam bahasa melayu,kata bijak singkat islami,kad hari jadi untuk kekasih,Kata indah wanita solehah,Kata indah untuk wanita solehah,kata hikmat dan contoh ayat,kata hikmah wanita,gambar ayat pendek,kata kata buat orang jahat,kata kata hikmah untuk musuh,kata kata bijak tentang hutang,kata kata cinta malaysia,kata kata hikmah untuk hari jadi,kata yang lawak untuk guru,kata mutiara untuk istri solehah,kata mutiara malam purnama,kata mutiara memuji wanita,kata kata ringkas islam,kata kata sedih seorang istri,Kata kata sedih bahasa malaysia,kata kata mutiara english islam,kata kata mutiara untuk ibu bapa,kata kata perkahwinan,kata kata mutiara suami isteri,Kata kata mutiara untuk wanita soleha,kata kata lawak,kata kata isteri buat suami,kata kata islamik,kata kata kangen untuk suami,kata kata makan dalam,kata kata motivasi islam,Kata kata memuji istri,kata kata madah pujangga cinta,kata mutiara untuk anak perempuan,kata mutiara islam tentang wanita,kata mutiara singkat islami,kata mutiara untuk hari jadi,kata madah cinta islam,kata madah cinta,kata kata wanita soleh,kata memuji,Kata sedih untuk suami,kata-kata bijak buat wanita solehah,kata untuk memuji seseorang,kata kata rezeki,kata kata selamat malam malaysia,kata kata tentang bulan purnama,kata kata sedih melayu,kata kata soleha,kata nasihat untuk isteri,Kata pujian untuk wanita soleha,madah waktu pagi,madah tentang kematian,madah pujangga rindu,madah untuk hari lahir ibu,madah untuk sahabat baik,madah untuk anakku,madah seorang isteri,kata2 bijak untuk suani yg sheleh,kata2 indah untuk bayi baru lahir,kata2 bergambar buat kawan2 yg baik,kata-kata hari lahir untuk suami,kata-kata hikmah buat suami,kata-kata motivasi islami singkat,kata-kata hikmah guru,kata-kata lucu untuk orang yang bersara,kata-kata hari lahir untuk kekasih,kata2 sedih jika kangen suami,kata2 ringkas,kata-kata mutiara wanita solehah,kata-kata sedih seorang isteri,kata-kata untuk sahabat sempena hari lahir,madah ayat cinta,madah cinta islam untuk kekasih

{ 8 comments… read them below or add one }

Mosumart Design February 11, 2012 at 4:30 am

kata2 yg buat saya berfikir.. :) thanks Admin..

Reply

nur shahirah May 26, 2013 at 4:05 am

tanz admin.. kata2 yg sangat bermakna..

Reply

KedaiBaru June 4, 2013 at 4:42 pm

kata kata yang sangat berguna time kasih :)

Reply

Top Niaga July 1, 2013 at 2:54 pm

Terima kasih untuk kata2 motivasi yang sangat berguna ini.

Reply

Rahsia Hebat Diranjang September 10, 2013 at 8:20 am

Bila baca penulisan nie berulang kali… saya jadi hormat dengan pendirian awak…
tak keterlaluan saya kata, walaupun banyak blogger kita dah semakin
kurang sopan.. tapi awak tetap dengan pendirian awak yg sederhana..
dari peminat blog awak ;)

Reply

norhisham September 28, 2013 at 1:36 pm

selagi masih ada kasih selalu bemani di mata,seribu merindu tak penah sesekali pun telupa,masih ada di dalam dada,rindu pada seseorang yg selalu bukan sekadar waktu untuk kita menita diri. nya ,nama segalianya ada di hati kita, meberi kasih sayang itu sudah tentu untuk si dia.

Reply

hazeeyma January 10, 2014 at 3:18 pm

kata-kata yang sangat berguna dan boleh diambil ikhtibar

Reply

kin January 13, 2014 at 4:42 pm

mohon copy n share..tq

Reply

Leave a Comment

{ 1 trackback }

Jawatan kosong: Pekerja Part-Time Di Perlukan
Mempunyai Masalah Rambut Gugur?

Previous post:

Next post: